6 października postanowiliśmy zdobyć jeden z najpopularniejszych szczytów w Polsce - Sokolicę w Pieninach. Od samego rana towarzyszyła nam piękna, słoneczna pogoda. Szczawnica powitała nas całą paletą jesiennych barw. Lasy na górach mieniły się w słońcu wszystkimi kolorami "Złotej Polskiej Jesieni". Swoją przygodę zaczęliśmy od przeprawy łodziami flisackimi na drugi brzeg Dunajca. Po przedostaniu się przez rzekę, wyruszyliśmy eksplorować szlak. Po krótkim, aczkolwiek stromym podejściu, zdobyliśmy zamierzony cel. Szczyt Sokolicy był nasz :). Ze szczytu mogliśmy podziwiać wspaniałą panoramę majestatycznych, ośnieżonych Tatr, w kontraście do złotych i czerwonych lasów na wzgórzach Pienin Właściwych, Magury Spiskiej oraz magicznego szlaku Małych Pienin.

Po zejściu z Sokolicy zwiedziliśmy Grotę Zyblikiewicza - twórcę "Drogi Pienińskiej" oraz Pawilon Edukacyjny w Szczawnicy. Zapoznaliśmy się z ekosystemem leśnym Pienin. Miła atmosfera wycieczki, klimat pięknej "złotej jesieni", wspaniałe krajobrazy i smak przygody zapamiętamy na długo. Jest jeszcze mnóstwo szczytów do zdobycia! Do zobaczenia na szlaku! Organizatorami wycieczki i opiekunami byli: Pani Anna Mikielewicz, Pan Łukasz Szymański, Pan Ernest Żewakowski. Zapraszamy do galerii.

© Zespół Szkół Gospodarczych im. Mikołaja Spytka Ligęzy w Rzeszowie ⋅ 1919 - 2024

Prywatność
Użytkownik może w każdym czasie samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące plików cookies, np. wyłączając możliwość ich przechowywania na urządzeniu użytkownika lub określając warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do urządzenia użytkownika. Zmiany ustawień, użytkownik może dokonać za pomocą ustawień przeglądarki internetowej. Użytkownik może w każdej chwili usunąć pliki cookies korzystając z dostępnych funkcji w przeglądarce internetowej, której używa. Ograniczenie stosowania plików cookies, może wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronie internetowej.