Zawód: 962907
Absolwent kończący szkołę w zawodzie pracownik obsługi hotelowej będzie przygotowany do wykonywania zadań zawodowych w zakresie:
- prac dotyczących prowadzenia działalności promocyjnej oraz sprzedaży usług hotelarskich;
- rezerwowania usług hotelarskich;
- wykonywania prac związanych z obsługą gości w recepcji;
- przygotowywania jednostek mieszkalnych do przyjęcia gości;
- przygotowywania i podawania śniadań w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie;
- przyjmowania i realizacji zamówień na hotelarskie usługi dodatkowe.
Kariera
Absolwent kierunku może być zatrudniony w hotelach, motelach, pensjonatach, obiektach sanatoryjnych i wczasowych, ośrodkach wypoczynkowych. Jest przygotowany do prowadzenia własnej działalności gospodarczej w branży hotelarskiej.
Przedmioty realizowane w ramach programu nauczania
Podstawy hotelarstwa, działalność recepcji, podstawy prawa w hotelarstwie, język angielski zawodowy, pracownia hotelarska, organizacja pracy służby pięter, usługi dodatkowe w hotelarstwie, obsługa konsumenta, usługi żywieniowe w hotelarstwie, pracownia służby pięter, pracownia obsługi konsumenta, pracownia usług dodatkowych, praktyka zawodowa.
Egzaminy zawodowe
Kwalifikacja: HGT.03. Obsługa gości w obiekcie świadczącym usługi hotelarskie
Nauka zawodu kończy się zewnętrznym egzaminem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe.