Podczas zajęć z pracowni hotelarskiej udaliśmy się do Biura Informacji Turystycznej w Rzeszowie. Dowiedzieliśmy się tam wielu interesujących rzeczy, które zapewne przydadzą się nam w przyszłości, w wykonywanym przez nas zawodzie.
Moim zdaniem praca w takim miejscu jest bardzo ciekawa i każdy dzień wygląda zupełnie inaczej. Pracownik biura IT na pewno musi odznaczać się komunikatywnością, przyjaznym nastawieniem do klientów oraz znajomością szczególnie języka angielskiego na odpowiednim poziomie, umożliwiającym przekazanie podstawowych informacji turystom z różnych stron świata. Osoba zatrudniona w Biurze Informacji Turystycznej powinna odznaczać się szeroką wiedzą na temat wszelakich atrakcji oraz wartych do odwiedzenia miejsc. Ponadto, dodatkowym plusem jest posiadanie przez pracownika informacji na temat funkcjonowania: restauracji, lodziarni, hoteli, barów, kwiaciarni itp. świadczących usługi na wysokim poziomie. Często turyści potrzebują pomocy w rezerwacji biletów na różne atrakcje albo noclegu w hotelach, dlatego pracownicy muszą być przygotowani na takie okoliczności. Praca w Biurze Informacji Turystycznej jest dynamiczna i ekscytująca, ponieważ można pomóc innym w zdobyciu nowych wrażeń i poznaniu nowych miejsc. /Gabriela/
Dowiedziałam się również, że pracownicy Punktu Informacji Turystycznej prowadzą także statystyki na potrzeby Polskiej Organizacji Turystycznej. W roku 2022 turyści z 45 krajów świata odwiedzili punkt IT. /Dagmara/
Bardzo podobała mi się ta wycieczka i polecam to miejsce wszystkim. Mam nadzieję, że kiedyś tu zawitam i skorzystam z usług Piwnicy Rzeszowskiej, by poznać głębiej historię Rzeszowa. /Kamila/
Na koniec wycieczki zrobiliśmy sobie wspólne zdjęcie. Pracownicy podarowali nam drobny prezent na pamiątkę pod postacią ciekawej gry planszowej, przewodników i map, które z pewnością wykorzystamy nie raz na lekcji. /Weronika/ Zapraszamy do galerii.