PROGRAM SZKOLENIA
Nazwa szkolenia: Kurs animatora i animacji
Cele szkolenia ujęte w kategoriach efektów uczenia się z uwzględnieniem wiedzy, umiejętności |
Przekazanie wiedzy oraz praktycznych umiejętności związanych z animacją oraz pracą animatora |
Czas trwania i sposób organizacji szkolenia |
40 godzin |
Sposób organizacji |
Szkolenie ma charakter zajęć teoretycznych oraz ćwiczeń praktycznych z wykorzystaniem różnorodnych metod szkoleniowych: wykładów, pokazów, ćwiczeń i prezentacji multimedialnych. |
Wymagania wstępne dla uczestników szkolenia |
Brak. |
Plan nauczania określający tematy zajęć edukacyjnych oraz ich wymiar, z uwzględnieniem, w miarę potrzeby, części teoretycznej i części praktycznej:
L.P. |
Tematy zajęć edukacyjnych |
Wymiar zajęć edukacyjnych |
Wymiar zajęć – część teoretyczna |
Wymiar zajęć – część praktyczna |
1 |
Kim jest animator czasu wolnego, |
0,5 |
0,5 |
0 |
2 |
Predyspozycje zawodowe animatora czasu wolnego, typy osobowościowe w animacji, |
0,5 |
0,5 |
0 |
3 |
Specyfika i metodyka pracy, |
0,5 |
0,5 |
0 |
4 |
Funkcje i rola animacji w ruchu turystycznym, |
1 |
1 |
0 |
5 |
Planowanie dnia pracy animatora hotelowego, |
0,5 |
0,5 |
0 |
6 |
Wskazania do pracy z dużą grupą, |
0,5 |
0,5 |
0 |
7 |
Kompendium wiedzy o rozwoju psychicznym i fizycznym dzieci i młodzieży. |
0,5 |
0,5 |
0 |
8 |
Animacja dla dzieci: zabawy z chustą animacyjną, modelowanie baloników, puszczanie wielkich baniek mydlanych, face painting, tańce animacyjne (Mini Disco), zabawy ruchowe, w tym gry ruchowe dla najmłodszych, zabawy niewymagające rekwizytów, zajęcia kreatywne (plastyczne, muzyczne) , scenariusze animacji urodzinowych/eventowych/hotelowych (tworzenie planu imprezy dla dzieci z uwzględnieniem imprez tematycznych) |
7 |
|
7 |
9 |
Animacje dla młodzieży: zajęcia integracyjne (scenariusze, propozycje zabaw), gry zespołowe (planowanie zajęć sportowych, sędziowanie, przykłady aktywności dla młodzieży), gry edukacyjne, prowadzenie wieczornych imprez dla młodzieży – zabawy na dyskoteki, ogniska |
8 |
|
8 |
10 |
Animacje dla dorosłych: aktywności relaksacyjne (prowadzenie zajęć aquaaerobic, fitness), muzykoterapia. masaż animacyjny wellness wieczorne show i impreza tematyczną (przygotowanie i prowadzenie, nauka tańców animacyjnych dla dorosłych, np. YMCA, Waka Waka), gry zespołowo – integracyjne |
7 |
|
7 |
11 |
Animacje dla seniorów: zajęcia ruchowe (specyfika i metodologia prowadzenia zajęć dla osób starszych), tańce integracyjne (np. zorba) |
8 |
|
8 |
12 |
Praca z mikrofonem i sprzętem multimedialnym. |
6 |
|
6 |
Razem |
40 |
4 |
36 |
Program został opracowany tak aby zapewnić największy wymiar zajęć praktycznych w formie szkoleniowej – warsztaty – ćwiczenia.
Wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych, przewidziane sprawdziany i egzaminy:
Wykaz literatury:
- autorski skrypt szkoleniowy;
- prezentacja w wersji elektronicznej i papierowej.
Wykaz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych:
- notatnik min. A5;
- długopis;
- teczka min. A4;
- pendrive min. 8 GB.
Przewidziane sprawdziany i egzaminy:
- pre i post test wiedzy
- egzamin wewnętrzny
- ankieta oceniająca szkolenie
Podpis przedstawiciela Zespołu Szkół Gospodarczych
Spytka Ligęzy 12
35-055 Rzeszów
………………………………………………….
Podpis przedstawiciela wykonawcy: HR Center Marta Majcher
Błażowa Górna 144
36-030 Błażowa
………………………………………………
- Programu dla poszczególnych kursów zawierającego minimalny zakres tematyczny określony w załączniku nr 1 do niniejszej umowy. Program kursu musi zawierać:
- Nazwę i zakres kursu;
- Czas trwania i sposób organizacji;
- Wymiar godzin szkoleniowych z uwzględnieniem części teoretycznej i praktycznej;
- Cel kursu;
- Wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych;
- Przewidziane sprawdziany i egzaminy.
- Harmonogramu realizacji poszczególnych kursów, zawierającego minimalny zakres godzinowy dla danego kursu określony w załączniku nr 1 do niniejszej umowy. Wykonawca zobowiązuje się do niezwłocznego, pisemnego informowania Zamawiającego o wszelkich zmianach w harmonogramach poszczególnych kursów. Zamawiający dopuszcza zmianę harmonogramu, jednak każda zmiana wymaga pisemnej akceptacji dyrektora lub wicedyrektora danego zespołu szkół.
- Kopii polisy ubezpieczeniowej wraz z listą osób ubezpieczonych najpóźniej w dniu rozpoczęcia zajęć.
- Dokumenty określone w ust. 1 pkt. 1–2 muszą być podpisane przez Wykonawcę oraz właściwych dyrektorów lub wicedyrektorów zespołów szkół, których uczniowie będą uczestniczyli w określonych kursach i przedłożone Zamawiającemu w terminie do 10 dni roboczych od dnia podpisania niniejszej umowy.
HARMONOGRAM SZKOLENIA
Nazwa szkolenia: Kurs animatora i animacji
Dzień kursu |
Tematy zajęć edukacyjnych |
Liczba godzin |
Od |
Do |
9.09.2017 |
Kim jest animator czasu wolnego, Predyspozycje zawodowe animatora czasu wolnego, typy osobowościowe w animacji, Specyfika i metodyka pracy, Funkcje i rola animacji w ruchu turystycznym, Planowanie dnia pracy animatora hotelowego, Wskazania do pracy z dużą grupą, Kompendium wiedzy o rozwoju psychicznym i fizycznym dzieci i młodzieży, Animacja dla dzieci: zabawy z chustą animacyjną, modelowanie baloników, puszczanie wielkich baniek mydlanych, face painting, tańce animacyjne (Mini Disco), zabawy ruchowe, w tym gry ruchowe dla najmłodszych, zabawy niewymagające rekwizytów, zajęcia kreatywne (plastyczne, muzyczne) , scenariusze animacji urodzinowych/eventowych/hotelowych (tworzenie planu imprezy dla dzieci z uwzględnieniem imprez tematycznych). |
8 |
08:00 |
15:00 |
10.09.2017 |
Animacja dla dzieci: zabawy z chustą animacyjną, modelowanie baloników, puszczanie wielkich baniek mydlanych, face painting, tańce animacyjne (Mini Disco), zabawy ruchowe, w tym gry ruchowe dla najmłodszych, zabawy niewymagające rekwizytów, zajęcia kreatywne (plastyczne, muzyczne) , scenariusze animacji urodzinowych/eventowych/hotelowych (tworzenie planu imprezy dla dzieci z uwzględnieniem imprez tematycznych), Animacje dla młodzieży: zajęcia integracyjne (scenariusze, propozycje zabaw), gry zespołowe (planowanie zajęć sportowych, sędziowanie, przykłady aktywności dla młodzieży), gry edukacyjne, prowadzenie wieczornych imprez dla młodzieży – zabawy na dyskoteki, ogniska. |
8 |
08:00 |
15:00 |
16.09.2017 |
Animacje dla młodzieży: zajęcia integracyjne (scenariusze, propozycje zabaw), gry zespołowe (planowanie zajęć sportowych, sędziowanie, przykłady aktywności dla młodzieży), gry edukacyjne, prowadzenie wieczornych imprez dla młodzieży – zabawy na dyskoteki, ogniska, Animacje dla dorosłych: aktywności relaksacyjne (prowadzenie zajęć aquaaerobic, fitness), muzykoterapia. masaż animacyjny wellness wieczorne show i impreza tematyczną (przygotowanie i prowadzenie, nauka tańców animacyjnych dla dorosłych, np. YMCA, Waka Waka), gry zespołowo – integracyjne. |
8 |
08:00 |
15:00 |
17.09.2017 |
Animacje dla dorosłych: aktywności relaksacyjne (prowadzenie zajęć aquaaerobic, fitness), muzykoterapia. masaż animacyjny wellness wieczorne show i impreza tematyczną (przygotowanie i prowadzenie, nauka tańców animacyjnych dla dorosłych, np. YMCA, Waka Waka), gry zespołowo – integracyjne, Animacje dla seniorów: zajęcia ruchowe (specyfika i metodologia prowadzenia zajęć dla osób starszych), tańce integracyjne (np. zorba). |
8 |
08:00 |
15:00 |
23.09.2017 |
Animacje dla seniorów: zajęcia ruchowe (specyfika i metodologia prowadzenia zajęć dla osób starszych), tańce integracyjne (np. zorba), Praca z mikrofonem i sprzętem multimedialnym. |
8 |
08:00 |
15:00 |
Podpis przedstawiciela Zespołu Szkół Gospodarczych Podpis przedstawiciela wykonawcy: HR Center Marta Majcher
Spytka Ligęzy 12 Błażowa Górna 144
35-055 Rzeszów 36-030 Błażowa
…………………………………………………. ………………………………………………….